Ogórkowa Dill Pickle Soup

24 List

20131105_160131

Ten przepis musiał się tu znaleźć, bo ta zupa naprawdę wyszła przepyszna.

Tak pyszna jeszcze mi nigdy nie wyszła. A cały sekret polega na dobrze przygotowanym rosole.

Aby zrobić rosół potrzebowałam:

3 litry wody

trochę soli i pieprzu czarnego

liść laurowy

kilka ziaren ziela angielskiego

pieprz ziołowy

cebula

kawałek pora

kawałek selera (np. 1/4) pokrojonego na kawałki

marchew 2 – 3 szt. pokrojona w plasterki

pietruszka – 1 szt.

indyk – ja wykorzystałam do tego szyję indyczą; najlepszy bowiem do rosołu okazuje się szpik : ) a w tej części indyka było go sporo; super rosoły wychodzą też na kościach wieprzowo-wołowych

Potem do zupy:

ogórki kiszone (najlepsze od mamy : ) – 6 szt.; starte na tarce o grubych oczkach  i lekko odciśnięte

5 szt. niedużych ziemniaków

kilka łyżek śmietany 12%

koper

Do wody włożyłam szyję indyczą i podgotowałam. Następnie wrzuciłam sól, pieprz, kilka listków laurowych, kilka ziaren ziela angielskiego, pieprz ziołowy. Całość gotowałam. Podczas gotowania powstanie tzw. szum (brzydka piana). Trzeba ją zebrać z powierzchni wody i wyrzucić. Nawet kilkakrotnie trzeba to zrobić. im lepiej oczyszczona woda z szumu, tym rosół będzie klarowniejszy.

Po ok. 30 min. dorzucam cebulę pokrojoną w półokręgi, por, seler, marchew, pietruszkę (korzeń). Całość gotuję aż warzywa nieco zmiękną. Potem dodaję pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotuję całość do miekkości. Na koniec dorzucam starte na tarce ogórki. Chwilę całość podgotowuję. Zupę zdejmuję z kuchenki. Jak chwilę ostygnie dodaję do niej kilka łyżek śmietany. Śmietanę dodaję w taki sposób (uniknę wówczas zwarzenia śmietany): w kubeczku mieszam kilka łyżek śmietany i kilka łyżek powstałej zupy. Następnie zawartość kubeczka dokładnie mieszam, potem wszystko wlewam do zupy i mieszam). Zupę ponownie umieszczam na kuchence i podgotowuję aż zabulgocze : ) Oczywiście na koniec należy dodać drobno posiekany koperek. Koperek nie tylko doda wspaniałego aromatu, ale sprawi, ze zupa wyostrzeje kolorami. Smacznego

Skomentuj

